First aid, skattkammarplaneten, julmarknad, svenska kyrkan, förkläde och CV

Hejhejhej!! Jag vill börja med att be om ursäkt för att jag inte har bloggat och jag ska försöka hålla igång bloggen så ni kan sluta vara arga på mig. Men som jag förutspådde innan jag åkte så skulle jag tröttna på att blogga efter en-två månader och det har nu gått en och en halv. I'm trying dudes!
 
I fredags var jag på Westfield och tog en lååååång supermysig fika med Micha och kollade efter ideer till julklappar. 
 
 
Det är helt otroligt hur mycket konstiga saker dom säljer. Här är ett exempel:
 
 
Det bästa är att när man trycker på näsar gör den ko ljud i typ en kvart och det går inte att stänga av den. Vi försökte osynligt glida ut buriken som om vi inte hade varit där medans mooooandet ekade i hela butiken.
 
Sedan jobbade jag fram tills typ 7 sedan gick jag och Micha till puben och drack lite alkohol för omväxslings skull... Jag kommer vara alkoholist när jag kommer hem igen. Vi håller på och plnerar massa saker. Vi har till exempel bestämmt oss för att åka till irland till våren och vi ska åka partybuss och gå på hungergames och åka till något annat ställe jag inte kommer ihåg vad det heter med massa andra roliga människor. Vi två har en hel del planer. Frågan är vilka vi kommer hålla oss till. 
 
På lördagen gick jag upp väldigt tidigt för att ta mig in till London för att gå på en first aid kurs. Den var faktiskt jätte bra och jag är superglad att Emma skickade mig på den. Visst, jag vet hur man gör HLR och jag vet hur man lägger om ett förband men vi lärde oss även andra bra saker att veta. Som t ex lärde vi oss om dom mest vanliga sjukdommar hon barn. (Kursen var lite mer riktad mot dom som jobbar med barn). När det gäller sjukdommar som förekommer ofta hos barn kan det vara bra att veta vad man ska göra och hur man ska bete sig. Men nu har jag även ett 6 timmar prov framför mig för att få mitt first aid certifikat. Segt men nödvändigt.
 
 
När jag kom hem efter en lång mycket intressant dag så käkade ja middag och tog mig hem till Ida för filmkväll hos henne med Emelie och en tjej som heter Josefin. Vi mös till det med skattkammarplaneten. Tänkte mycket på Linus då med tanke på att det är en av våra gemenamma favoriter. Jag saknar min bror<3 Efter en trevlig kväll bar det sedan hemmåt. 
 
 
Söndagen började också ganska tidigt med att åka in till Svenska kyrkan för att gå på högmässan och sedan hjälpa till på jukmarknaden.  Så himla mysigt! Jag och sex andra tjejer hjälpte till att servera kaffe. Så vi sprang runt där i våra förkäden med kaffekannan i högsta hugg hela dagen. Jag tyckte det var jätte kul för tjejerna jag jobbade med var hur snälla som helst och jätte roliga plus att man träffade mycket svenskar och det känndes lite som hemma med alla svenska bakelser och andra svenska saker. Men det var lite förvirrande för det var också många engelsmän som kom så man visste inte riktigt om man skulle prata engelska eller svenska. Eftersom jag fortfarnade har hemlängtan var det lite depprimerande att se alla komma in med sina familjer och där stod jag och undrade vart min familj var.
Till lunch bjöds det på korv och till middag bjöds det på någon köttgryta. Vi började dra oss hemmåt när det roliga började och prästen började bjuda på snaps. Men jag var så trött att jag ville bara hem och ta det lugnt. Jag var hemma vid 8 tiden ungeför och jag spenderade resten av kvällen med Emma och Chris framför tvn. 
 
 
 
Passade även på att köpa lite svenskt godis♥
 
 
Denna dagen började med en go springtur i skogen följt av en inte lika go migrän. Jag tog massa tabletter och la mig i ett bad i förhoppning om att den skulle försvinna fort!
Efter badet (fortfarande med migrän) Började jag göra mig iordning för idag var min första dag på mitt nya voluntärjobb jag har skaffat mig. (eller ja, som min snälla värdmamma har skaffat mig) Det är i en bokaffär. Dom har 65 voluntärer som kommer och går i min ålder så jag kommer förmodligten träffa en del människor. Redan idag har jag träffat lite snälla människor. Det kommer bli skönt att få ha något att göra på dagarna även om det inte är betalt. Jag ska även på intervju på fredag på ett dagis. Det är också voluntärarbete men på sånna ställen om dom tycker om dig och trivs med dig kommer dom förmodligen att börja betala dig. Det kan även leda till barnvaktning på helgerna för att få lite extra pengar. 
 
Jag var hemma igen lagom tills jag skulle börja jobba och lägga barnen. Sedan kom Emma hem och hjälpte mig att skriva ett CV. Hon är helt grym på att skriva sånt! Jag har ju inte gjort jätte mycket i mitt liv egentlgen so far men hon tog det jag hade gjort och fick mig att verka helt amazing. När jag läste igenom det en sista gång innan vi skrev ut det så tänkte jag: Jag hade i alla fall anställt mig själv, jag är ju grym!
 
Nu är jag nerbäddad i min säng och ska sova så jag är redo för en ny dag imorgon i bokaffären. Ska jobba där hela dagen imorgon från 10-18. Kanske smiter lite tidigare om jag blir för trött i huvudet och myser med barnen lite längre istället♥
 
Love Camie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0