Gudstjänst och barnalas

Idag började vi dagen med att ta Willam (1 åringen) till en kyrkgrupp för små barn. Dom försöker få in honom till en bra kyrklig skola och då måste han gå till kyrkan regelbundet för att komma in. Dom lekte och målade och läste högt ur en barnbibel sedan avslutades allt med en liten gudstjänst. Jag kan säga att det var inte alls lik sverige. Jag har aldrig varit med om att prästen går runt och viftar med en sak som det ryker ur. Jag vet att man gör det på vissa ställen men jag har aldrig sett det själv.
 
Eftersom det var så fint väder så lekte vi ute i trädgården och vi "sådde blommor" och "krattade löv". Dom är så himla söta!! 
 
Sedan åkte vi en snabbis till Westfield shopping center och köpte nya skor till pojkarna och en present för Harry (4 åringen) skulle på kalas.
Det var en liten prinsessa som fyllde år och det var jätte kul! Det är helt otroligt hur bra barnen har det här! Dom hade hyrt en gympasal att ha kalaset i och dom hade en lekledare som hade klätt ut sig till Törnrosa och gjorde ballongdjur. 
 
 
Det var skillnad mellan deras kalas och kalasen jag hade när jag var liten. Men jag måste säga att jag går nog hellre på en skattjakt min pappa har ordnat i trädgården.
 
Efter kalaset käkade vi middag och eftersom min värd familj är så snälla så hjälpte dom mig att fixa ett abonemang där jag får fri internet så jag kan nå och bli nådd från sverige dygnet runt via skype eller facebook vilket känns jätte skönt! Och då har jag snapchat och insta hela tiden!:D Men det kommer inte förens på tisdag.
Dom hjälpte mig även att få ordning på alla bank papper som ska skickas och dom hjälper mig att kolla upp bra engelska kurser att läsa i närheten. Dom är så fruktansvärt hjälpsamma och ser hela tiden till så att jag har det bra och känner mig som hemma. Jag är glad att jag har hamnat här!
 
Efter maten skypade jag med mamma och jag hade en otroligt trevlig skype date med Fisken! Miss you honey!
 
Love Camie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0