Svenska kyrkan!

Idag har jag besökt svenska kyrkan. Dom hade öppet hus mellan 1 och 3 för barn, föräldrar, nannys eller au pairer. Jag kan säga att jag kännde mig rätt lost! Jag tänkte att jag kunde gå dit ändå även om jag inte hade barnen med mig för att träffa nya människor men det känndes som alla redan kännde varandra och jag fick inte direkt något välkomnande. Jag stod i ett hörn ett tag sen gick jag till själva kyrkdelen och satte mig på en av bänkarna ett tag och bläddrade i bibeln, kollade lite i den välkända psalmboken och tände ett ljus och sedan gick jag. 
Jag hoppas det blir bättre imorgon när det är ungdomsgruppen!
 
Gud är kärlek.
Dom har samma biblar som hemma;)
 
På vägen hem igen och jag skulle åka tunnelbanan så var det inte en enda människa där och det är alltid jätte mycket människor vid tunnelbanan. Det var faktiskt rätt scary!
 
 
Sen på kvällen var det första gången jag har fått bada killarna utan nannyn och jag fick lägga dom. Men det har jag gjort innan. Man märker så himla tydligt att dom testar mig men det ingår i att vara den "nya" så det stör mig inte. 
 
Nu har jag skypat med Björn, Linus och Mamma och väntar på att fisken ska ringa!
 
Love Camie
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0