9 3/4, that awkward moment, chinatown, och belive it or not

Hej hej hallå!
 
Okej en till vecka har gått och jag kände att det är dags att blogga igen.
 
Förra tisdagen tog jag och Linnea hogwarts express från platform 9 3/4 och hälsade på där. Trevligt ställe må jag säga nu när voldemort är död.
 
På onsdagen gjorde jag ett failat försök att åka till wimbledon village stable. Efter att ha gått runt i en evighet för att hitta stallet så kommer jag dit och får inte gå in för man får inte störa hästarna när det är lunch och jag kunde inte vänta för då hade jag inte hunnit tillbaka till då jag börjar jobba...
 
På torsdagen var jag och fikade med Josefine och hennes kompis Elin. Jag åt dom godaste vofflorna ever!!
 
 
 
På fredag på dagen åkte jag och Linnea till Chinatown för det var kinesiska nyår och det var inte superkul. Vi hamnade mitt i delivery hour typ så vi gick bara upp och ner för gatorna och sen åkte vi hem. Woopwoop what a blast! Men vi gick iofs in i en liten gullig affär och snackade lite med gammelmor pilrot. 
 
 
 
 
På kvällen sedan skulle Linnea sitta barnvakt så jag höll henne sällskap. Vi kollade på grease 2 (kom inte ihåg hur den var och det var inte nödvändigt att bli påmind heller.) och käkade godis^^
 
Min och Linneas lördag var bannemej ett äventyr! Vi skulle åka till Richmond park och kolla på hjortarna. När vi hoppar av bussen hamnar vi i världens slumområde. Vi kan se parken så vi börjar gå genom slumområdet längs stängslet till parken för att hitta en ingång. Men vi hittade inte en ingång. Så vi vandrar runt i det området en stund och vi blir rånade, och vi hörde skottljud och folk som skrek och sen kommer det en hel hög med människor springandes mot oss i panik och springer förbi oss och lite längre bort ser vi hur ett hus står i lågor och då kommer det ett flygplan och kraschar precis bredvid oss och exploderar. Sen kännde vi att vi hade fått lite förmycket drama på en gång så vi tog bussen hem och gick på bio. Vi såg "the awkward moment". Jag satt nog och dreglade mesta av filmen över hur snygg Zac Efron är!
 
 
 
På söndagen gjorde vi ett nytt försök med chinatown. Men vi kom av oss lite när vi gick förbi ripleys belive it or not så vi råkade gå in där istället! Det var hur coolt som helst! Världen är konstig må jag säga!
 
Vi krymte oss lite.
 
Och om man kollar på denna bilden kan man se att stolen inte var jätte stadig....
 
 
 
 
 
 
 
Hängde lite med jesus bara
 
och med världens fulaste kvinna
 
 
Tog en liten tripp till totyrkammaren
 
Funderade på att hjälpa stackarn men kände att det inte riktigt va mitt problem
 
 
 
Ja och enligt den här är jag nu mera 1.90! jag har växt en del på bara en månad
 
Dom hade något som kallas mirror maze. Det var fett förvirrande och hade jag inte haft linnea med mig hade jag nog fått panik och sprungit in i en spegel!
 
 
 
När vi var klara där inne tog vi oss till chinatown och då firade dom det lite mer än sist vi var där och det var hur mycket folk som helst. Vi stod och kollade på någon drake som gick runt och välsignade allas dörrar typ eller vad det nu var han höll på med.
När vi hade fått nog av den kinesiska kulturen gick vi och köpte svenskt lösgodis och åkte hem till mitt crib och kollade på romeo och julia. 
 
 
 
 
Igår fikade jag Linnea med en tjej som kom till London i lördags. Hon var supergullig! Efter att ha fikat i typ en och en halv timme var det dags för mig att börja springa runt på mina ärenden. Jag skulle hitta en dairy free yogurt vilket verkade vara omöjligt! Fyra affärer senare hittade jag en affär som säljer det men det var tillfärlligt slut... Yay!
 
Idag har jag varit ute och sprungit och stått ute i regn storm och kollat när barnen spelat fotboll.
Nu på kvällen var jag och linnea ute på promenad och vå båda tappade hakorna när vi hamnade vid väldens rikemans område. Jag vet att jag har skrivit det förut men dom områderna var ingenting om man gämför med det vi såg idag!
 
Nu är jag trött och vill inget annat är sova.
 
Love Camie♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0