Kitzbühel, en oväntad vandring, mat med kossor och prinsesstoaletter

Wazzzaaaap!
 
Jag befinner mig just nu på ett hotell mitt i en skidbacke i Österike, Kitzbühel. Mina ben verker efter en låååång dag! 
 
Jag och min värdfamilj flög hit i söndags. Det första vi gjorde när vi kom hit var att checka in på våra hotell. (jag bor på ett annat hotell nere i byn hos världens sötaste tant! Jag vill typ vara på hotellet med henne hela dagen) sedan gick vi till skidaffären för att fixa alla skidsaker. Lika snygg som alltid i skidhjälm ;) 
När alla hade allt dom behövde tog vi oss tillbaka till deras hotell och jag åt mat med barnen och sedan gick vi upp till rummet och jag la barnen och satt barnvakt. Jag satt och kollade på tysk tv och spelade candycrush! Måste säga att jag är fett dålig! Jag pluggade tyska i fyra år och det är inte mycket jag fattar! "Det där ordet kan jag nog!!" um jaha gud va bra att du kommer ihåg ett ord, det kommer du långt på...! När föräldrarna kom tillbaka gick jag till mitt hotell och stendäckade.
 
Igår var jag nere och käkade frukost halv 8 med tanten. As god frukost! Massa bär och goda bröd och 12 olika yogurtsorter och massa olika juicer och bacon och allt möjligt! Tyvärr var jag så hungrig att jag inte han ta kort på allt men ni kan få en bild på min halvätna mat ;)
 
 
Sen tog jag mig iväg till deras hotell för att få iordning barnen för första dagen i backarna! 
När allt var på och alla var redo åkte jag barnen och deras två lärare ut för att ta en test runda och se deras lärare ville se hur bra dom var. Sedan tog vi kabin banan upp till toppenoch började åka! 7 åringen och hans lärare var snabbt ifrån oss och vi såg som inte förens till lunch. Men vi kämpade på och jag måste säga att hon var väldigt duktig för att bara vara fem. 
Lunch åt vi på en gullig resturang i backen och jag var ju så klart tvungen att äta bratwurst. Fett äckligt! Men det slank ner med pommes. 
Efter lunchen gav vi oss iväg igen och vi bestämmde oss för att ta en lite svårare backe. Halvvägs ner för backen tyckte 5 åringen att det var för brant och ville inte åka mer så med ett leende på läpprna började vi gå upp för backen igen. Som skidläraren upprepande gånger sa: mamma mia!
 
 
 
Kl 3 var vi tillbaka igen och alla 9 barn sprang runt utanför hotellet och lekte då någon (kan ha vart jag) startade ett snöbollskrig. Helt plötsligt var det alla mot mig. Jag sprang runt som en galning upp och ner för backen. Som tur är så efter ett tag så delades vi automatiskt in i lag och jag kunde få andas lite. 
 
När alla hade tröttnat ville barnen gå och bada i polen och jag som hade min bikini kvar på mitt hotelrum sprang dit för att inse att jag glömt min nyckel. Som tur är var tanten hemme och snabbt kunde låsa upp för mig. Jag och femåringen tog oss en liten simtur med några av dom andra barnen.
 
Sen efter en asgod kyckling middag och sorbet glass var det dags för barnen att gå och lägga sig och för mig att sitta barn vakt.
 
Idag började dagen på samma sätt. Fett god frukost men idag lite mer sällskap än igår. Först va det lilla fåret som värmde mitt ägg:
 
 
Sen fick jag sällskap av en kille från estland som var här och åkte skidor med en kompis som var morgontrött och inte ville komma ner och äta. Mycket trevligt!
Sen bar det iväg och få iordning barnen och sen ut i backarna. Idag var det helt underbart för solen var framme hela dagen! Idag var det lite roligare att åka också för 5 åringen hade fått lite mer kött på benen och åkte lite snabbare och i lite brantare backar. Underbart! 
 
 
 
Efter all skidåkning bestämmde jag och 5 åringen oss för att bygga en snögubbe medans 7 åringen hade snöbollskrig med dom andra barnen/åkte pulka. Måste säga att mina snögubbsskills är inte att leka med. Tyvärr glömde jag ta en kort utan 5 åringen med så jag kommer inte lägga upp det här för jag har inte frågat om det är okej. 
 
Middag åt vi med dom andra familjerna på en gammal gård och jag måste säga att det var något aldeless speciellt. Precis vid vårat bort var det förnster in till stallet där kossorna stod:
 
 
Om jag ska vara ärlig så var det rätt äckligt och kossorna såg inte ut att hadet jätte bra så man ville nästan inte äta kött. Men bara nästan... för det köttälskare som jag är blev det stek inlindad i bacon. Jag skulle aldrig kunna bli vegetarian!
Dom hade även väldigt speciella toaletter. Det här möttes jag av när jag skulle gå på toa.
 
"Är ni kissignödig ers höghet"
 
 
Ja jag kännde mig lite som en prinsessa när jag kissade!
 
Nu är jag tillbaka i mitt hotell och sitter i trappuppgången för internet funkar inte i mitt rum. 
Snart är det dags att gå till mitt hotell för att däcka och vänta och se vad morgondagen har att erbjuda.
Men förts lite bilder bara på hur det ser ut i byn där jag bor:
 
 
 
Love Camie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0