Museum of London, Richmond park

Nu har jag bott i Fulham i en månad och jag har redan slutat uppskatta vart jag är... När man kommit in i vardagen här så slutar man tänkta på och uppskatta att man faktiskt bor i London och hur fint det är här! När jag var ute och sprang häromdagen så tänkte jag bara på hur mycket jag saknar att springa i skogen. Då fick jag änna påminna mig själv om att min kvällsrunda faktiskt är längs med themsen! Det är inte så dåligt ändå!
Ofta får jag påminna mig själv om att jag faktiskt bor i ett annat land och vilken otrolig upplevelse detta är! Jag trivs verkligen hur bra som helst här!
 
Hur som helst så var jag, Micha, Linnea och en dannsk tjej som hette Maj-Britt på Museum of London i lördags och det var jätte bra! Lite besviken är jag att det inte var så mycket om andra världskriget och London branden men det var mycket annat kul! Jag körde även en barney och robin så vi gick och väntade på att en vakt skulle komma och slänga ut mig för det skulle synas på övervakningskamerorna att jag gick runt och tog på allt. Hehe står det att man inte får röra måste man ju röra. 
 
Efter museet åkte vi på något language exchange evenemang där jag och linnea fick förfrågan om vi ville lära en tjej prata svenska. Jag kan säga att hon pratade typ flytande. Jag bler rätt chockad när hon öppnade munnen! Tyvärr kunde vi inte stanna så länge för båda skulle hem och babysitta. The gamorous life of an au pair. Ne men jag tycker det är mysig att sitta barnvakt. 
 
På söndagen gjorde jag och Linnea ett nytt försök att ta oss till Richmond park. Denna gången kom vi faktiskt in i parken. Tyvärr såg vi inte några hjortar men det var fint ändå! Vi fick i över två timmar och hamnade på andra sidan parken och gick och letade efter något ställa att äte på. Vi gick och gick och gick, till slut hittade vi pizza express. När vi hade ätit var bara frågan hur vi skulle komma hem med tanke på att vi inte riktigt vissta vart vi var, men det gick en liten trevlig buss vi kunde ta till tuben. Tur jag har Linnea med mig annars vet jag inte vad jag hade gjort. 
 
 
 
"Åh titta hästar!" "Nej Linnea, kor!"
 
 
Sen när jag kom hem trotsade jag min trötthet och gick ut och sprang. Gjorde även lite styrka när jag kom tillbaka. Jag är fett grym!
 
Idag efter jag jobbat morgonpasset så gick jag och fikade med en Elin som jag har träffat förut. Hur go tjej som helst! Det var supermysigt. 
 
 
 
Nu sitter jag på starbucks och dricker te och bara har det lite mysigt sådär på kvällskvisten! Men jag borde gå hem och lägga mig.
 
Love Camie♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0