Ett oväntat fall

I fredags när jag lämnade starbucks gick jag tillbaka till huset och kollade på film med Frida. ( den förra au pairen) Mamman hämtade barnen själv. 
Sedan när dom kom hem kom det två kompisar till fem åringen för en liten playdate som jag och frida supervisade. Dom sprang runt i princess klänningar och vi byggte ett litet tält i vardagsrummet med filtar kuddar och stolar åt dom.
Sedan åkte jag iväg för att träffa Eli, olivia och Nairi. Vi käkade mat på något ställe på oxford street och sedan åkte vi på rullskridskodisco. (konstigt i know). Det var jätte kul! Tills jag gjorde ett mycket stiligt fall på min svanskota. Det känndes också jätte bra att när någon ramlar så blåser dom som jobbar där i en visselpipa så att man inte ska köra på den som har ramlat men det betyder också att ingen missar att man har ramlat. Idag känns det i min handled att jag tog emot med den. Den gör jätte ont och den är uppsvullen. Ibland värker det ända ut i fingertoppen på långfingret... Men det var en sak att kryssa av listan! (inte för att det stod med på listan men jag kan skriva upp det för att stryka det;)) 
Sedan tog jag tunnelbanan hem och från tubestationen tänkte jag se om jag kunde hitta en annan väg att gå till huset. Men det blev en väldans omväg och det började pissregna så det känndes inte som en vidare bra ide..
 
 
 
 
 
 
I lördags började jag dagen med en morgonpromenad i solskenet. Sedan kom Linnea (Fridas kompis) och alla vi tre gick och käkade sallad på ett cafe. Efter salladen åkte vi till hyde park och gick genom den till den svenska butiken i London som bara säljer svenska saker. Bland annat marabou vilket gjorde mitt liv lite bättre! 
 
 
 
Efter det gick vi och tog en fika här i parsons och sedan gick vi hem, la oss i fridas säng och kollade på Sinbad. 
När filmen var slut lämnade jag Frida och Linnea i sängen och gick ut och sprang. Så klart tappade jag bort mig så rundan blev lite längre än jag väntat mig... Jag var ute i över en timma. 
 
När jag var tillbaka och hade duschat skulle vi sitta barnvakt för barnen så vi matade och la dom. Sedan lagade vi mat till oss själva. (okej linnea lagade mat) Sedan kollade vi på Narnia. 
 
Igår var vi på naturhistoriska museet. Det var kul men det var så fruktansvärt lång kö till dinosaurierna och det är ju den enda anledningen man går dit eller? Okej djuren är roliga också;) 
 
 
 
 
Vi var inte där så jätte länge så resten av dagen låg vi i Fridas säng och kollade på rise of the guardians och föräldrafällan. Vi tog en liten promanad på kvällen också och följde Linnea hem.
 
Idag har jag inte gjort något speciellt alls. Jobbat på morgonen, gått en promanad, tagit emot ocadon (matleverans), kollat lite på revenge och nu sitter jag och frida på starbucks för internet funkar fortfarande inte. Det kommer förmodligen inte fungera på hela veckan... Det suger ganska mycket eftersom jag inte har fått något engelskt simkort än så är det endast via wifi jag kan prata med alla hemma på. Så det kommer inte gå så bra att nå mig den närmsta veckan. Om jag har tur så fungerar det lite då och då och kan kolla snaps och intagram och facebook. 
 
Nu ska vi snart gå och hämta 5 åringen och ta henne till baletten. 
 
Jag skriver antingen nästa vecka när internet är tillbaka eller så går jag hit till starbucks igen. 
 
Love Camie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0